چاپ        ارسال به دوست

رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲
امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تتا؛

رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی: در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در بخش حجم معاملات تجارت الکترونیکی رشد ۷۵ درصدی را شاهد بودیم که البته این بدون در نظر گرفتن معاملات دولتی الکترونیکی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رییس این مرکز صبح دوشنبه 24 مهرماه در افتتاحیه رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی گفت: مانند سال گذشته بحث اهدای جوایز به برترین‌های تجارت الکترونیکی کشور را داریم. از 10 شرکت برتر بر اساس اطلاعات مالی ثبت شده و نحوه پاسخگویی آن‌ها به مشتریان خود، تقدیر خواهیم کرد و امیدواریم هر سال شاهد تغییر ۱۰ شرکت باشیم.

وی افزود: امسال رویداد ملی جوانه‌ها را نیز داریم که از سال گذشته با همکاری وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش آغاز شد تا جوانان و نوجوانان کشور را با فضای کسب و کار دیجیتالی آشنا کند. رویدادهای مربوط به این رویداد ملی از سال گذشته آغاز شد و برترین‌های این رویداد جوایز خود را دریافت خواهند کرد تا بتوانند مسیر خود را با سرعت و قدرت طی کنند.

کلاهدوزان تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه بین دولت و بخش نوآور خصوصی از دیگر بخش‌های این رویداد است. در وزارت صمت نیز ما همین رویکرد را پیش گرفتیم و تعداد قابل توجهی از کارها از طریق شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود. در این رویداد تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های مختلف منعقد می‌شود. تفاهم‌نامه‌ها آغازی برای مشارکت بخش خصوصی در امور اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: سه موضوع اصلی را از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کردیم. نظارت بر بازار فروش گوشی تلفن همراه، لاستیک و روغن خودرو از موضوعات اصلی ما است که شرکت‌های اینترنتی در گذشته خیلی در آن فعال نبودند. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قصد دارد شفافیت بیشتری در این حوزه ایجاد کند.

کلاهدوزان تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه تجارت الکترونیکی داشتیم و تنها در بخش حجم معاملات تجارت الکترونیکی رشد ۷۵ درصدی را شاهد بودیم که البته این بدون در نظر گرفتن معاملات دولتی الکترونیکی است.


١١:٤٢ - سه شنبه ٢٥ مهر ١٤٠٢    /    شماره : ٦٣٠    /    تعداد نمایش : ١٩٥٨